niedziela, 1 listopada 2015

Halloween - 9 pomysłów na Halloween

Miało nie być wpisu o Halloween. W tym roku zdecydowałam sobie zrobić przerwę, bo zbyt dużo kontrowersji zebrało się wokół tego święta. Aż strach się bać uczyć słówek typu:
- black hat
- spider
- bat
- pumpkin
bo jeszcze dostanie się ekskomunikę... Poczekam, aż ten cały szum trochę ucichnie.




Bez względu na moje poglądy polityczne i religijne, uważam, że Halloween jest świętem bardzo radosnym, śmiesznym i można w tym czasie zdziałać cuda na lekcjach angielskiego. Poza tym, nie zapominajmy, że jest to element wiedzy o krajach anglojęzycznych, wymagany do wszystkich egzaminów. I jeszcze pozwala dzieciom na odkrycie w sobie pokładów kreatywności. Tu nie chodzi o żadne czczenie szatana i inne tego typu argumenty, na które nawet nie mam ochoty odpowiadać, by nie zniżać się do poziomu osób, które takie argumenty rzucają w stronę przebranych dzieci, kropiąc ich obficie święconą wodą (holy water). Pamiętajmy też, że teraz, gdy noce stają się coraz dłuższe i nadchodzi zima ("Winter is coming"), dzieci na pewno ucieszą się z prac plastycznych czy kulinarnych wykonywanych z okazji Halloween. Słyszałam, że w wielu szkołach nie organizuje się już Halloween, ale Święto Dyni. Dobre i to. Widocznie, uznano, że przebranie się za dynię jest o wiele bezpieczniejsze niż przebranie się za Spidermana czy Darth Vadera ;)



1. Piosenki
Jeśli chodzi o piosenki dla dzieci - to oczywiście nieśmiertelne są zawsze Super Simple Songs - mnóstwo piosenek o Halloween, zresztą dostępna jest też całą płyta. Tutaj jedna z piosenek, resztę poszukajcie na ich kanale. Przy okazji też można zaśpiewać piosenkę "Incy Wincy Spider".


2. Coś dla starszych uczniów
Artykuł o ciekawostkach dotyczących Halloween:
BBC: Is there more to Halloween than parties and pumpkins?

3. Filmy i bajki
Jest tego sporo, oto moje 2 propozycje: Koralina i Hotel Transylwania.



4. Halloween Bingo
Ze strony Anglomaniacy.pl można pobrać arkusze do Bingo w dwóch wersjach - może to być arkusz Halloweenowy ze stworami, albo ze zwierzątkami Halloweenowymi. Do tego proponuję jakiś mały przedmiot (rubber, apple, spider, etc.) i zabawę: "Put a ... on the ...", np. "Put an apple on the lizard".

5. Black Stories, White Stories
Ostatnio popularna jest gra towarzyska "Czarne historie". Jest też wersja "Białe historie" i jeszcze kilka innych (na pewno kilka wersji czarnych, złote itd.). Graliście? Ja nie, ale dużo dobrego o tej grze słyszałam. Mamy tam do rozwiązania różne tajemnicze zagadki morderstw i tajemniczych zniknięć ludzi. Oczywiście jest też dostępna w języku angielskim.


6. Bandage your left leg
Tutaj plik
Potrzebny nam papier toaletowy i karteczki z powyższego pliku. Dzieci losują poszczególne karteczki i bandażują różne części ciała, przy okazji oczywiście je powtarzając. Można podzielić dzieci na drużyny i grać na czas. 

7. Prace plastyczne
W internecie jest mnóstwo pomysłów na takie prace - ja na szybko zrobiłam ducha i pająka:


8. Michael Jackson - Thriller
Piosenka w sam raz na Halloween:




9. Exercise
Tutaj do ściągnięcia łatwe ćwiczenie mojego autorstwa - połącz wyrazy z obrazkami:


To tyle, jeśli chodzi o najnowsze pomysły.

Poza tym - polecam moją tablicę na Pintereście, gdzie znajdziecie jeszcze więcej pomysłów na Halloween: https://www.pinterest.com/ioreta5/halloween/

I jeszcze mój wpis na temat Halloween z poprzedniego roku, gdzie z kolei znajdziecie odsyłacze do wcześniejszych wpisów: Halloween - pomysły, piosenki...

A gdy tylko najdzie mnie wena to napiszę coś o zombie w szerszym kontekście, bo to jest ostatnio mój konik (Don't even ask) ;)

A jeszcze... pochwalę się moim ostatnim zakupem :D Ten kapelusz przyda się do gry I spy with my little eye...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz